Thursday, April 16, 2009

Hiasan Manik Pun Bisa Membuatkan Kek Cawan Kelihatan Menarik

Assalammualaikum..
Dah lama rasanya aku tak menulis dalam blog ni. Kali ni, sekali lagi aku berada di Ampang Putri utk operation slipped disc aku yg dah makin kronik... hehehe.. dah 15 hari aku kat sini. Alhamdulillah... lepas dapat dose yang lagi tinggi pagi td, aku dh boleh duduk lama2 sket.. but still, skt lah gak kan...

Ok, to make it short, aku tempel gambar-gambar kek cawan yg pernah aku design dulu utk hidangan mata semua... kalau terasa nak order tu, contact lah aku yak!





ikut turutan....
1. plain cup ngn choc moist cake. dia nyer cover is buttercream. manik2 tu mmg aku belilah... plain cup ni murah sket lah... berat dia (hanya kek) dlm 45gm.

2. yg ini solo cup. klu nk tau beze nyer... tgk pada cup tu, dia bulat elok je n keras. yg plain cup tu atas dia bergigi2. itu bezanyer. solo cup ni lagi mahal, sesuai utk majlis kahwin n tunang. bunga2 kt atas tu aku wat guna fondant, so rege ada ks tambah sket...

3. bentuk2 love tu aku letak sprinkle... yg buat nmpk nice tu sbb bentuk love tu aku bentuk dl ngn acuan.. hehehe...

4, 5 & 7. sama gak guna manik2 yang cantik2. selalunya aku akan check dulu kombinasi warna sblm aku letak manik. takut jadi kelakar lak nti... huhuhu...

6. pun sama gak guna butercream ngn manik tapi bunga sekuntum tu bukan fondant. yang itu memang ada jual kt kedai.. mahal gak weeiii..

Tarian Pena
Nashya Ariff

No comments:

Post a Comment